Wisingsö Hotell & KonferensVätterns vackraste mötesplats

2-150 gästerSittande
Jenny Beckmann

Jenny Beckmann

Bitr. Hotellchef

Ring 010 202 23 43 Och få hjälp med din bokning

Wisingsö Hotell & Konferens erbjuder en inspirerande miljö för möten och konferenser, oavsett varifrån du reser. Här kombineras modern komfort med historiska omgivningar och naturens lugn, bara ett stenkast från Vätterns strand.

I hjärtat av anläggningen ligger Restaurang Framnäs, där konferensgäster serveras förmiddagsfika, lunch och middag. Från möteslokalerna är det bara en kort promenad i frisk luft innan ni kan avnjuta måltider som är lika energigivande som smakrika.

Med flexibla mötesmöjligheter, både inomhus och utomhus, finns det plats för kreativa idéer och gemenskap. Grupparbeten i den vackra trädgården eller en promenad längs åkrarna ner mot Vättern ger både inspiration och ny energi.

Konferensplaneringen sker i nära samarbete med erfarna koordinatorer för att säkerställa att alla detaljer är på plats. Väl på plats möts ni av dedikerad personal som erbjuder allt från teknisk support till personlig service, så att ert möte blir både smidigt och framgångsrikt.

Efter mötesdagen kan deltagarna koppla av i moderna och bekväma rum som är belägna i charmiga annex, omgivna av grönska och rogivande atmosfär. Totalt finns 52 rum med 104 bäddar, perfekt för både stora och små grupper.

Wisingsö Hotell & Konferens är en plats där möten blir framgångsrika och minnesvärda, i en miljö som stimulerar både arbete och avkoppling.

4 st.

Prispaket

  • Dagkonferens

    från 550 kr per kuvert

  • Konferensdygn

    från 1.625 kr per kuvert

  • Lunch-till-lunch konferens

    från 1.925 kr per kuvert

  • 2-dagskonferens

    från 2.175 kr per kuvert

4 st.

Lokaler

Faciliteter

  1. Dubbelrum
    51
  2. Familjerum1

23 st.

Aktiviteter och teambuilding

Plats

Norrbovägen 90, 563 94 Visingsö, Sverige

Villkor för Wisingsö Hotell & Konferens

1. DEFINITIONER

ALLMÄNNA VILLKOR GRUPP- & KONFERENS

2. BESTÄLLNING

Beställning kan ske muntligt eller skriftligt. Leverantören ska bekräfta mottagandet av en beställning skriftligt.

3. SÄRSKILDA ÖNSKEMÅL VID BESTÄLLNING

Har beställaren särskilt önskemål gällande t.ex specialkost m.m. ska det framföras redan vid beställningstillfället. Se Wisingsö Hotell & Konferens specialkostpolicy: https://www.wisingso.se/restaurangspecialkostpolicy. Detsamma gäller om beställaren kräver särskilda säkerhetsarrangemang.

4. VÄRDEFULL EGENDOM

Om beställaren vill ta med sig egendom av högt värde och förvara den i leverantörens förvaringsutrymmen, bagagerum eller värdeskåp, ska beställaren upplysa leverantören om detta. Vid stöld eller liknande är leverantören ersättningsskyldig endast om leverantören genom skriftlig bekräftelse har åtagit sig att ansvara för egendomen.

5. AVBESTÄLLNING

5.1 VID BESTÄLLNING AV GRUPPER MED FLER ÄN 50 RUMSNÄTTER

- Fram tills 12 veckor innan genomförandet är det kostnadsfritt att avbeställa.

- Vid avbeställning senare än 12 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 25% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 75%.

 

- Vid avbeställning senare än 8 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 50% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 50%.

 

- Vid avbeställning senare än 4 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 75% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 25%.

 

- Vid avbeställning senare än 2 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 90% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 10%.

- Vid avbeställning senare än dagen före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 100% av det bekräftade beställningsvärdet.

5.2 VID BESTÄLLNING AV GRUPPER MED 26-49 RUMSNÄTTER

- Fram tills 8 veckor innan genomförandet är det kostnadsfritt att avbeställa.

- Vid avbeställning senare än 8 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 50% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 50%.

 

- Vid avbeställning senare än 4 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 75% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 25%.

 

- Vid avbeställning senare än 2 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 90% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 10%.

- Vid avbeställning senare än dagen före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 100% av det bekräftade beställningsvärdet.

5.3 VID BESTÄLLNING AV GRUPPER MED FÄRRE ÄN 26 RUMSNÄTTER

- Fram tills 4 veckor innan genomförandet är det kostnadsfritt att avbeställa.

- Vid avbeställning senare än 4 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 75% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 25%.

- Vid avbeställning senare än 2 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 90% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 10%.

- Vid avbeställning senare än dagen före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 100% av det bekräftade beställningsvärdet.

5.4 BESTÄLLNING AV DAGKONFERENS ELLER GRUPPER PÅ 10+ I RESTAURANGEN

- Fram tills 4 veckor innan genomförandet är det kostnadsfritt att avbeställa.

- Vid avbeställning senare än 4 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 75% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 25%.

 

- Vid avbeställning senare än 2 veckor före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 90% av det bekräftade beställningsvärdet, dvs det går bra att avbeställa till ett värde av 10%.

- Vid avbeställning senare än dagen före arrangemangets start ska hotellet ersättas med 100% av det bekräftade beställningsvärdet.

Beställaren är ansvarig för samtliga enligt beställningen uppkomna kostnader. Om deltagarna ska betala något var för sig måste detta godkännas av leverantören. Uteblir deltagare från beställd måltid medför detta inte rätt till nedsättning av priset. Betalning ska ske enligt överenskommelse. Har avtal träffats om betalning mot faktura ska beställaren utge full likvid inom 21 dagar från fakturans datum. Om betalningsfristen överskrids har leverantören rätt att debitera dröjsmålsränta från förfallodagen med gällande referensränta med ett tillägg av åtta procentenheter. Vid fakturering kan tillkomma en faktureringsavgift.

6. BETALNING

7. RESERVATION FÖR PRISÄNDRINGAR

Om leverantören vill reservera sig för prishöjningar ska leverantören tydligt ange detta i sin skriftliga bekräftelse av mottagandet av beställningen. Leverantören ska omgående informera beställaren när pristillägg sker.

8. FORCE MAJEURE

Pandemi, strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför leverantörens kontroll, berättigar leverantören att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.

9. ANSVAR FÖR EGENDOM/VÅLLANDE AV SKADA

Leverantören har inget strikt ansvar för egendom som förvaras i hotellrum eller i leverantörens lokaler. Skulle det visa sig att leverantören eller dess anställda handlat vårdslöst eller oaktsamt eller på annat sätt haft skuld i att egendom förkommit eller skadats, ansvarar leverantören för den förkomna/skadade egendomen. Leverantören ansvarar också för egendom som förvaras i av leverantören låst förvaringsutrymme, om inte egendomen är av särskilt högt värde (se punkten 5). Beställaren är å sin sida ansvarig för skada som denne själv eller dess deltagare genom försummelse vållar leverantören.

10. TVISTER

För att lösa tvister eller oklarheter vid konferenser och övriga arrangemang, står Visitas ansvarsnämnd kostnadsfritt till parternas förfogande. Visitas medlemsföretag har förbundit sig att följa ansvarsnämndens beslut.

11. BOKNING GENOM FÖRMEDLARE

Om bokning och betalning sker genom en bokningsförmedlare ska detta bolag, utan dröjsmål, hålla leverantörens pengar avskilda på ett separat konto till dess utbetalning skett till leverantören. Detta bolag ska även vara redovisningsskyldigt gentemot leverantören för pengar det mottagit för leverantörens räkning.

Ingen bindning eller betalning

Inspiration

Få inspiration till ditt nästa evenemang

Jag hjälper dig gärna att hitta rätt ställe för ditt event.

Peter BrinchCustomer success manager

Börja din sökning och hitta den perfekta platsen för ditt nästa evenemang.